Notícies

Dia Europeu del 112: El telèfon d’emergències rep 99.169 trucades des del Maresme durant el 2023

General

Avui, 11 de febrer se celebra el Dia del 112 o el Dia del Servei d’Emergència 112. La finalitat d’aquest dia és promociar un ús adequat del número d’emergències 112 entre totes les persones que conformen la Unió Europea. Durant el 2023, des del Maresme es van fer 99.169 trucades al 112, gairebé 6000 trucades més que el 2022, quan es van rebre 93.268 trucades.

El telèfon d’emergències 1-1-2 es va crear amb la finalitat de tenir un telèfon al qual recórrer en cas d’emergència i de manera gratuïta per tots els estats membres de la Unió Europea.

Aquest número és de gran ajuda en el moment en què es presenta alguna urgència perquè pugui ser atesa immediata pels organismes competents, ja siguin serveis mèdics, cossos policials o equips d’extinció d’incendis i salvaments.

Al conjunt del Maresme, durant el 2023, el telèfon va rebre 99.169 trucades al telèfon d’emergències 112, el que suposa gairebé 6000 trucades més que el 2022.

Majoritàriament totes les trucades van ser demanant assistència sanitària, amb 36.915 (37’22%). Els cossos de seguretat van rebre 33.798 trucades (34’08%). Pel que fa als incendis (forestals, agrícoles i urbans) es van fer 4.454 trucades (4’49%) mentre que per causes meteorològiques (inundacions, ventades, etc.) es van realitzar

Els nostres municipis realitzen 19.276 trucades al 112

Els 5 municipis del nostra àmbit d’actuació, Calella, Pineda, Santa Susanna, Malgrat i Palafolls, van fer en total, 19.276 trucades al telèfon d’emergències 112.

Des de Calella es van fer 6.069 trucades, el que suposa 763 més que el 2022 (5.306), principalment sol·licitant assistència mèdica, amb 2.426 trucades (39’97%), seguit dels cossos policials, amb 2.260 (37’24%). En relació als incendis (forestals, agrícoles i urbans) es van fer 114 trucades (2’15%), i 8 trucades (0’13%) van ser a causa de fenòmens meterològics.

Des de Pineda, el 112 va rebre 6.599 trucades, de les quals 2.950 (44’7%) per assistència sanitària2.314 (35’07%) per motius policials, a causa d‘incendis es fan fer 259 trucades (3’92%) i 15 (0’23%) relacionades amb la meteorologia.

Santa Susanna durant el 2023, es van fer 1.630 trucades al telèfon d’emergències. 736 (45’15%) demanant serveis sanitaris405 (24’85%) sol·licitant presència policial69 trucades (1’87%) per algun tipus incendi.

Malgrat de Mar va fer 3.452 trucades al 112, de les quals 1.735 (50’26%) sol·licitant atenció mèdica1.089 (31’55%) demanant els cossos de seguretat77 trucades (2’23%) per algun tipus d’incendis i 3 trucades (0’09%) relacionades amb algun fenòmen meteorològic.

Des de Palafolls, es van emetre 1.526 trucades d’emergència. 607 d’aquestes trucades (39’78%) van ser per assistència sanitària; 428 (28’05%) per temes de trànsit, 309 trucades (20’25%) van ser requerint als cossos policials, 86 trucades (4’26%) a causa d’algun incendi i 4 trucades (0’26%) per motius meteorològics.

L’origen d’aquesta data del 112

L’origen d’aquesta data la trobem l’any 2009, quan el Parlament Europeu, la Comissió Europea i el Consell de la Unió Europea van firmar l’acord per crear el Dia Europeu del número d’emergències 112.

Va ser per aquest raó, que es va escollir l’11 de febrer, és a dir, l’11 del 2, com una manera de conscienciar a tots els ciutadans de la necessitat de conèixer la existència d’aquest número d’emergència ja que d’acord amb alguns estudis d’anys anteriors, prop del 80% de la població europea desconeix l’existència d’aquest número de telèfon d’emergència.

Una trucada a temps al 112, salva vides

Conèixer la importància d’aquest telèfon pot ajudar a salvar vides. És per això, que és vital educar a la població i, especialment, als nens de que és un servei gratuït al qual es pot trucar en situacions com robatoris, rescats, assistència sanitària, catàstrofes naturals, incendis forestals, accidents,…

En definitiva, quan es presenten situacions imprevistes de perill, una simple trucada al 112 pot marcar la diferència. La truca es pot fer des de qualsevol telèfon mòbil o fixe i funciona les 24 hores del dia els 365 dies l’any.

Un 98,8% de les trucades, ateses abans de 10 segons

L’any 2023, el 98,8% de les trucades van ser ateses a la sala del 112 abans de 10 segons, mentre que l’objectiu estava fixat en el 95%. Aquests elevats nivells de compliment són els més alts assolits pel telèfon d’emergències en la seva història i són el resultat d’un dimensionament de les sales operatives ben ajustat i de l’adequació de recursos a les necessitats del servei.

Comparteix-ho: